آگهی و تبلیغات رایگان اینترنتی
سودایران»اتومبیل»تعمیرگاه»دیاگ - دستگاه دیاگ - دستگاه عیب یاب
دیاگ - دستگاه دیاگ - دستگاه عیب یاب-pic1

دیاگ - دستگاه دیاگ - دستگاه عیب یاب

دستگاه دیاگ

توضیحات :
دستگاه دیاگ یا عبارت فارسی آن دستگاه عیب یاب دستگاهی است الکترونیکی که با کامپیوتر خودرو ارتباط دیجیتالی برقرار کرده و با دریافت برخی اطلاعات از آن تعمیرکار را برای عیب یابی خودرو کمک می‌کند. بهتر است علاقمندان محترم به این موضوع توجه داشته باشند که دستگاه دیاگ یک دستگاه جادویی نیست و بیشتر زحمت عیب‌یابی را تعمیرکار باید شخصا برعهده داشته باشد. اطلاعاتی که دستگاه عیب‌یاب از کامپیوتر خودرو دریافت می کنند به چند دسته تقسیم می شوند:
کدهای تشخیص عیب سیستم انژکتوری (عمدتا عیوب الکترونیکی)
کدهای عملکردی موتور
کدهای تشخیص عیب مربوط به عیوب الکتریکی یا الکترونیکی هستند که در سیستم انژکتوری موتور شامل سنسورها و انژکتورها و سایر عملگرها بوجود آمده و کامپیوتر خودرو آنها را تشخیص می‌دهد. این کدها در حافظه کامپیوتر ذخیره شده و توسط دستگاه دیاگ دریافت می شود. دستگاه دیاگ بعد از دریافت این کدها آنها را روی صفحه نمایش می دهد. تعمیرکار با مشاهده این کدها متوجه می شود که کدامیک از قطعات معیوب است. اما سریعا نباید نسبت به تعویض قطعه اقدام کرد!
عیوب مونتاژی یکی از عیوب رایج در سیستمهای انژکتوری موتور خودروها می باشند! تصور کنید که کانکتور یکی از سنسورها در جای خود شل شده باشد. مسلما وقتی اقدام به تعویض سنسور می کنید، کانکتور آنرا جدا کرده و بعد برروی سنسور جدید محکم جا زده می‌شود ... از کجا معلوم که سنسور اولیه سالم بوده و تنها کانکتور آن شل شده باشد. با این کار، عیب شناسایی نشده و تنها بهای سنسور تعویضی به حساب صاحب خودرو نوشته می‌شود.
برای عیب یابی اولین قدم تعیین نوع خودرو و نوع کامپیوتر آن است. سعی کنید آنرا درست انتخاب کنید زیرا در غیر اینصورت دچار مشکل خواهید شد.
هر کارخانه خودروسازی موظف است برای تمامی خودروهای تولیدی خود دستگاه دیاگ مربوطه را تهیه و در اختیار تمامی تعمیرگاهها و مراکز سرویس خود قرار دهد. در نتیجه کارخانه بنز فقط برای خودروهای بنز دستگاه دیاگ تهیه خواهد کرد و نمی‌توان خودروهای پژو یا رنو را با دستگاه دیاگ بنز عیب یابی کرد. در حال حاضر خودوهای ساخت پژو، سیتروئن، نیسان، بنز و ... در ایران دارای پشتوانه فنی از شرکتهای اصلی بوده و دارای دستگاه دیاگ برای تمام محصولات خود هستند. اگر به دستگاه دیاگ پـژو یا هر دستگاه دیگری مراجعه کنید متوجه خواهید شد که در اولین مرحله نوع خودرو را باید تعیین کنید. کارخانه پژو انواع مختلفی خودرو تولید و عرضه می‌کند که تنها انواع محدودی از آنها در ایران در دسترس است. اما کارخانه پژو موظف است دستگاه عیب یاب خود را برای عیب یابی تمامی انواع خودروی پژو طراحی و عرضه کند. پس در اولین گام برای عیب‌یابی باید نوع خودرو را تعیین کرد.
خودروهای مختلف دارای کدهای عیب‌یابی متفاوتی هستند و ممکن است براساس طراحی از کدهای مختلفی برای تبادل اطلاعات بین کامپیوتر و دستگاه دیاگ استفاده کنند. این موضوع برای خودروهای تولیدی یک کارخانه نیز ممکن است وجود داشته باشد. مثلا پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ دارای کد ارتباطی مختلفی می‌توانند باشند. حتی خودروی ۲۰۶ با تیپ متفاوت نیز ممکن است کدهای تبادل داده متفاوتی نسبت به هم داشته یاشند. پس سعی کنید خودروی مورد عیب‌یابی را درست شناسایی کرده و در منوی انتخاب خودرو نوع خودرو را درست انتخاب کنید.
دستگاه دیاگ از طریق یک کابل به کانکتور مخصوص عیب یابی خودرو متصل می شود. این کانکتور ممکن است درون اتاق و زیر داشبورد باشد یا اینکه مانند سمند و پژو ۴۰۵ زیر کاپوت قرار داشته باشد. به هرحال باید کابل دستگاه عیب یاب را به کانکتور عیب یابی متصل کرد.
پس از آن نوبت به برقراری ارتباط می رسد. برای این مرحله کامپیوتر یا کامپیوترهای خودرو باید روشن باشند. پس لازم است سوییچ را کاملا باز کنید (حالت اکسسوری کافی نیست) اما استارت نزنید زیرا نیازی به روشن کردن موتور نیست. بلافاصله باید ارتباط کامپیوتر با دستگاه دیاگ برقرار شود. سپس وارد منوی Connect شوید و با کامپیوتر موتور ارتباط برقرار کنید. اگر ارتباط کامل باشد پیامی روی صفحه می‌آید و می‌گوید که ارتباط برقرار شد. اگر حدود ۱۵ ثانیه بیشتر طول کشید بدانید که جایی اشکال دارد. زیراکه ۵ ثانیه یا حتی کمتر کافی است.
عیب بابی از این مرحله به بعد آغاز می‌شود. خواندن کدهای خطا کاریست که باید انجام دهید ولی باید با هوشمندی و مهارت برخورد کنید. کدهای خطا را جامع درنظر بگیرید. زیرا مجموع چند کد خطا که همزمان ظاهر شده اند می توان متوجه یک ایراد عمده شد ولی اگر تک تک آنها را در نظر بگیرید، متحمل هزینه هنگفتی خواهید شد و ایراد خودروی شما نیز برطرف نخواهد شد. متاسفانه دستگاههای عیب یاب فاقد هوشمندی لازم درباره تعیین عیوب مرکب هستند و لازم است تعمیرکار خبره این عمل را شخصا به درستی انجام دهد.
خواندن پارامترهای کاری موتور روشن از دیگر قابلیتهای دستگاههای عیب یاب است. پارامترهای موتور عبارتند از سرعت موتور، دمای هوا، دمای آب، آوانس جرقه، مقدار سوخت، لین یا ریچ بودن دود اگزوز، مقدار باز بودن دریچه گاز، مقدار باز بودن استپر موتور، و موارد دیگر که با بررسی آنها می‌توان کارکرد موتور را دقیقا مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. اگر کسی بتواند همزمان با بررسی کدهای خطا ، پارامترهای کاری موتور را نیز مد نظر قرار دهد می‌تواند به راحتی عیب موتور اعم از عیوب برقی یا حتی عیوب مکانیکی را نیز تشخیص دهد.
خواندن پارامترهای عملکردی موتور نیز یکی از داده های مهم محسوب می‌شود. یک تعمیرکار ماهر اغلب به این داده‌ها اکتفا می‌کند و از کدهای عیب برای چک کردن تعمیر استفاده می‌کند. پس سعی کنید تحلیل درستی از مقدار پارامترها داشته باشد. این نوع تحلیل نیاز به تجربه و علم فراوانی دارد که به راحتی قابل کسب است و تنها به مطالعه و دقت نیاز دارد. برای نمایش پارامترها منوی مربوطه را انتخاب کنید. در این صورت جدولی شامل نام پارامتر و مقدار آن نمایش داده خواهد شد که با برسی آنها می‌توان علاوه بر عیوب الکترونیکی، بسیاری از عیوب مکانیکی موتور را هم به راحتی تشخیص داد.
تشخیص عیوب موتور براساس پارامترها عملکردی راه حل علمی برای تشخیص است. عزیزان مبتدی سعی کنند برای افزایش تجربه قبل از خواندن کدهای عیب‌یابی ابتدا پارامترهای عملکردی را مشاهده و آنالیز کرده و عیب خودرو را حدس بزنند. سپس برای چک کردن خود از خواندن کدهای عیب استفاده نمایید

همان طور که میدانید شرکت فنی مهندسی نگار خودرو عضو انجمن مشافن وزارت صنایع در استان مازندران در طول یک ده سابقه طراحی سیستم های الکترونیکی خودرو ، مکاترونیک ، رباتیک صنعتی و طراحی تجهیزات الکترونیکی خودروهای جدید و دارای کادری فنی مهندسی با سابقه درخشان در المپیادهای علمی همراه با ثبت اختراع در زمینه طراحی الکترونیک خودرو در سال 84 به منظور ارائه خدمات فنی مهندسی در زمینه الکترونیک خودرو با کادری متخصص و کارآمد از کارشناسان فنی ایران خودرو و سایپا این بار جدیدترین دیاگ صنعتی خود را به تعمیر کاران محترم و زحمت کش در زمینه خودرو تقدیم میکند .





مشخصات محصول :
عیب یابی به زبان فارسی ,انگلیسی و... قابلیت تغییر زبان به سفارش توسط مشتری
امکان افزایش برنامه با تلفن و SMS قابلیت اطمینان و دقت بسیار بالا
دارای کتابچه و سی دی های آموزشی رایگان
دارای نقشه های الکترونیکی خودروها باقابلیت استفاده ازنقشه ها توسط کاربر و گرفتن پرینت نقشه ها
نمایش دهنده وپاک کننده عیوب لحظه ای وپایدار به صورت تعریف شده با ارائه کامل لیست خطاها
نمایش گرافیکی تمامی پارامتر ها در یک زمان با ثبت پرینت وخدمات انجام شده
دانلود مستقیم ومعکوس BSI بصورت نا محدود ver33-38-45
تعمیر BSIسوخته
پیکریندی وتعویض ECU وقطعات
دانلود وفلش وریست ECU حتی برای خودرو های دارای سیستم ضد سرقت

مزایا و قابلیت ها :
قابلیت صفحه آرایی وتنظیم ,مطابق با سلیقه کاربر
قابلیت ثبت و پرینت خدمات انجام شده
دارای دفترچه کد خطاها به زبان فارسی با توضیح کامل خطاها و پارامترها
دارای برنامه های دانلود و تبدیل ایسیو توسط همان سخت افزار
کار با هر دو پورت سریال و USB دارای کانکتورهای جداگانه برای ماشینهای مختلف
نشان دادن نوع و محل کانکتورها
قابلیت ارتقابه صورت تلفنی
دارای قیمت مناسب
کاربری و یادگیری آسان حتی برای افراد مبتدی با حداقل سواد

انواع دیاگ :

دستگاه عیب یاب Autoboss V-30
ساخت کمپانی آمریکا
پشتیبانی محصولات 50 کمپانی خودروسازی
عیب یابی کلیه یونیت های خودروهای سواری
ارتقا نرم افزار به صورت اینترنتی
صفحه نمایش رنگی و لمسی با وضوح بالا
عدم نیاز به کامپیوتر ولپ تاپ
بهترین گزینه جهت عیب یابی خودروهای سواری داخلی و خارجی



دستگاه عیب یاب Clip
ساخت کمپانی Sagem
نرم افزارهای clip
ارتقانرم افزار به صورت اینترنتی و DVD
شناسایی و عیب یابی خودرو به صورت خودکار
پشتیبانی از Windows xp
بهترین گزینه جهت عیب یابی خودروهای سواری RENAULT


دستگاه عیب یاب Compact 3
ساخت کمپانی Actia فرانسه
نرم افزارهای DAS ، WIN ، ASRA net
ارتقا نرم افزار به صورت HDD و DVD
قابلیت اتصال به compact 3W
قابلیت نصب بر روی تمام کامپیوترها
بهترین گزینه جهت عیب یابی خودروهای سبک و سنگین مرسدس



دستگاه عیب یاب Compact 4
ساخت کمپانی Actia فرانسه
نرم افزارهای DAS ، WIN ، ASRA net
ارتقا نرم افزار به صورت HDD و DVD
بهره گیری از تکنولوژی wifi
پشتیبانی از Windows xp
بهترین گزینه جهت عیب یابی خودروهای سبک و سنگین مرسدس


دستگاه عیب یاب OPS
ساخت کمپانی Actia فرانسه
نرم افزارهای DIS ،SSS
ارتقا نرم افزار به صورت HDD و DVD
بهترین گزینه مناسب جهت عیب یابی خودروهای سواری BMW ، MINI
بهره گیری از تکنولوژی فیبر نوری
قابلیت نصب بر روی تمام کامپیوترها


دستگاه عیب یاب PPS Evolution
ساخت کمپانی Actia فرانسه
نرم افزارهای PP2000،Lexia3
ارتقا نرم افزار به صورت اینترنتی و DVD
حاوی نقشه های فنی و سیم کشی
پشتیبانی از Windows xp
بهترین گزینه جهت عیب یابی خودروهای سواری PEUGEOT ، CITROEN



دستگاه عیب یاب X-431 Heavy Duty
ساخت کمپانی Launch چین
پشتیبانی محصولات 12 کمپانی خودروسازی
عیب یابی کلیه یونیت های خودروهای سنگین
ارتقا نرم افزار به صورت اینترنتی
صفحه نمایش رنگی و لمسی با منوی فارسی
مجهز به چاپگر داخلی
بهترین گزینه جهت عیب یابی خودروهای سواری داخلی و خارجی : MERCEDES ، VOLVO ، SCANIA ، ISUZU ، MACH



دستگاه عیب یاب G-Scan
ساخت کمپانی کره جنوبی
پشتیبانی محصولات 20 کمپانی خودروسازی
عیب یابی کلیه یونیت های خودروهای سواری
ارتقا نرم افزار به صورت اینترنتی
صفحه نمایش رنگی و لمسی با وضوح بالا
بهره گیری از دو پردازنده موازی
بهترین گزینه جهت عیب یابی خودروهای سواری داخلی و خارجی


دستگاه عیب یاب X-431IV
توضیحات :
اینتر فیس دیاگ launch می باشد ( پرتابل تاچ اسکرین ) که دیگر نیاز به لپ تاپ و کامپیوتر نمی باشد و خود دستگاه دارای مانیتور است .
از ویژگی های اصلی نرم افزاری این دستگاه می توان به سرعت بالا و تعداد بیشتر نرم افزار ( حدود 70 – 75 برند خودرو ) اشاره کرد .


مشخصات کلی :
ساخت کمپانی Launch چین
عیب یابی کلیه یونیت های خودروهای سواری
ارتقا نرم افزار به صورت اینترنتی
صفحه نمایش رنگی و لمسی با منوی فارسی
مجهز به چاپگر داخلی
توان مصرفی 4 ولت
ولتاژ 12 – 24 ولت
کارت حافظه 1 گیگا بایتی

قابلیت ها :
خواندن و پاک کردن خطاها
خواندن پارامترها
تست عملگرها
آداپتیشن و ریست سرویس خودروها
دستگاه عیب یاب اورجینال انواع خودروهای چینی
قابلیت های منحصر به فرد در رابطه با خودروهای آلمانی ( Porsche – Audi – Benz – BMW ) نسبت به دستگاه های مولتی برند دیگر
قابلیت های منحصر به فرد در رابطه با خودروهای ژاپنی نسبت به دستگاه های مولتی برند دیگر
پوشش دهی خودروهای کره ای ( ( Hyunda – KIA – Daewoo – Ssang – Yong
سرویس ریست پورشه ، بنز ، بی ام و و خودروهای دیگر
پشتیبانی بیش از 50 کمپانی پیشرفته داخلی و خارجی اعم از مرسدس بنز ، آ و دی ، بی ام و ، پروتون ، سوزوکی ، گل ، پژو ، کیا ، هیوندای ، تویوتا ، مزدا ، نیسان ، شورلت ، سیتروئن ، مگان ، رنو ، د وو ، فورد ، و ....


گارانتی " یک سال گارانتی و آپدیت رایگان


گارانتی :
دارای گارانتی مادام العمر نرم افزار و یک سال گارانتی سخت افزاری می باشد .



دستگاه مولتی دیاگ نگارخودرو
توضیحات
امکان افزایش برنامه با تلفن و SMS
قابلیت اطمینان و دقت بسیار بالا
دارای نقشه های الکترونیکی خودروها با قابلیت استفاده از نقشه ها توسط کاربر و گرفتن پرینت نقشه ها
نمایش دهنده و پاک کننده عیوب لحظه ای و پایدار به صورت تعریف شده با ارائه کامل لیست خطاها
نمایش گرافیکی تمامی پارامترها در یک زمان با ثبت پرینت و خدمات انجام شده
دانلود مستقیم و معکوس BSI به صورت نامحدود
دانلود و فلش و ریست ECU حتی برای خودروهای دارای سیستم ضد سرقت
تعمیر BSI سوخته
قابلیت صفحه آرایی و تنظیم مطابق با سلیقه کاربر
پیکربندی و تعویض ECU و قطعات
دارای دفترچه کد خطاها به زبان فارسی با توضیح کامل خطاها و پارامترها
دارای برنامه های دانلود و تبدیل ایسیو توسط همان سخت افزار
کاربری و یادگیری آسان حتی برای افراد مبتدی با حداقل سواد

قابلیت ویژه دستگاه مولتی دیاگ :
کار با هر دو پورت سریال و USB
دارای کانکتورهای جداگانه برای ماشین های مختلف
نشان دادن نوع و محل کانکتور
قابلیت ارتقاء به صورت تلفنی
دارای گارانتی نرم افزار مادام العمر

مشخصات کلی :
ابعاد 15 *8 سانتی متر
وزن 255 گرم

پشتیبانی خودروها :
برای استفاده کلیه خودروهای داخلی و خارجی اعم از :پژو ،سیتروئن ، رنو ، کیا ، نیسان ، هیوندا و تویوتا و....

پکیج برنامه های ایران خودرو :
*پژو 405،پژوRD،پیکان ،ROA،سمند ،پارس ،رانا
(SL96,S2000,PL4,SIEMENS)
*پژو پارس ELX،سمند LX
(ABSMANDO,ABSBOSCH,ABSTEVES,BOSCH)
*پژو 206موتور ،BSIوتعریف سوئیچ ، پیکربندی
*پژو 206برای تیپ 5و6 وآریان
(BOSCH ME7.4.4,BOSCH ME7.4.5)
*سیستم ضد سرقت ایران خودرو و سمند و....IMMO
*تجهیزات پژو 206
AIRBAG,ABS,COM2000,DISPLAY,RADIO.INSTRUMENT PANEL,A/C
*گیربکس اتوماتیک 206تیپ 4و6
AUTOMATIC GEARBOX
*تعویض ECUموتور 206
*سیستم BSI DOWNLOADINGخودروی 206
شامل 5ورژن تا ورژن 45
*موتور جدید ایران خودرو
(BOSCH ME7.4.9NG ,BOSCH ME 7.4.4NG,SAX500)
*لوگان گاز L90وبنزین (موتور،تجهیزات،ایمو بیلایزر )
ABS,AIR BAG،به همراه تعریف کلید و امکانات
*مولتی پلکس 206


پکیج گاز سوز CNG:
*ارتقاپراید برای خودروهای دوگانه سوز (CNG)
(OMVL,PRINSE)
*گاز سوز ایران خودرو
(CNG,SIEMENS,OMVL,LANDI RENZO)
پکیج برنامه های سایپا :
*پراید و تیبا شامل تمام ECUهای موجود در ایران
به همراه ریست کردن مقادیر اولیه و استاندارد سازی مقادیر اولیه
*سیستم ضد سرقت پراید IMMO
*تجهیزات پراید
*زانتیا 1800و2000(BOSCH MP 7.3,5.2)
AIR BAG , ABS , CPHسیستم ضد سرقت ،تعریف کلید وکولر
*ریو همراه با سیستم ضد سرقت و گیربکس تمام اتوماتیک
*پی کی

پکیج تکمیلی :
*دانلود ایران خودرو
*دانلود سایپا
*دانلود 206
*تبدیل ECUایران خودرو
*فلش
*دانلود زامیاد
*تبدیل ECUسایپا

پکیج پارس خودرو :
*نیسان ماکسیما کامل
*نیسان پیکاپ ، رونیز، سرانزا
*مورانو کامل
*مگان(موتور 1600و2000)
AIR BAG,ABS,وگیربکس و تجهیزات


پکیج خودروهای خارجی :
*سوزوکی شامل تمام مدلهای موجود
موتور2400و2000,AIRBAG,ABS,تهویه مطبوع و.....
*مزدا 2000و مزدا323(موتور)
(موتور،گیر بکس ، اتوماتیک ، کیسه هوا ، ترمز ضد قفل ، سیستم ضد سرقت)
*مزدا 3 شامل تمام ECUهای موجود و مزدا 3 جدید
موتور ، گیربکس اتوماتیک ، کیسه هوا ، ترمز ضد قفل ، سیستم و.....
*پژو407موتور به همراه تجهیزات کامل
*MVM1100
*پروتون
(GEN-2,IMPAIEN,WIERA)
*لیفان
*هیوندا(آوانته ، ورنا، سوناتا ، آزرا ، سانتافه ، کوپه و.....)
موتور گیربکس اتوماتیک ، کیسه هوا ، ترمز ضد قفل و....
*MG کامل
*کیاموتور(ایپروس ، کارنز، کانوال ، سراتو ، سورنتو ، اسپورتیج و....)
موتور گیربکس اتوماتیک ، کیسه هوا ، ترمز ضد قفل و.....
*تویوتا و لکسوس
(کمری ، کرولا، یاریس ، پرادو و .....)
*گل فولکس واگن
* دوو(سیلو و ماتیز )
*ون دلیکا (موتور)

پکیج برنامه های زامیاد :
*نیسان زامیاد
*گاز سوز زامیاد
*تجهیزات نیسان زامیاد
*نیسان زامیاد دیزل
*نیسان زامیاد شهاب


آگهی دهنده: negar_khodro
expired
(اطلاعات تماس نشان داده نخواهد شد برای مشاهده آگهی های مشابه به پایین همین صفحه مراجعه نمایید.)
موقعیت: استان مازندران - بابل - تعمیرگاه در بابل
آدرس: بابل - کیلومتر 7جاده جدید بابل به آمل زرگر شهر رو به روی نمایندگی سایپا بندگان - شرکت نگارخودرو
به روز شده در:۱۳۹۵/۱/۱۴
بازدید: 441 بار
ایمیل: